Dan europskog broja 112

Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače (11.2.) ustanovljen kao Dan europskog broja 112.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija te Operativni centar civilne zaštite koji koordinira aktivnosti na nacionalnoj razini.

Sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno (365/24/7) osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

PREDNOSTI I ZNAČAJKE POZIVA NA BROJ 112:

  • Pozivi na broj 112 su besplatni i dostupni od 0 do 24 sata, 7 dana u tjednu.
  • Pozivom na broj 112 može se zatražiti pomoć bilo koje hitne službe (policija, vatrogasci, hitna medicinska pomoć, traganje i spašavanje na moru, gorska služba spašavanja i dr.).
  • Pozivatelj ne treba znati telefonske brojeve svake pojedine hitne službe i teritorijalnu nadležnost gdjegod se nalazio na području Europske unije.
  • Broj 112 je dostupan u svim članicama Europske unije.
  • Štedi se vrijeme jer operater nakon dojave na broj 112 alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju.
  • Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja u hitnoj situaciji.
  • Na broj 112 mogu se zaprimiti pozivi na stranim jezicima

Brošura Ravnateljstva civilne zaštite „Pomoć u opasnosti“ nudi više informacija o broju 112 te radu hitnih službi unutar sustava 112, a možete je preuzeti ovdje.