Dan europskog broja 112, jedinstvenog europskog broja za hitne službe, obilježava se svakog 11. veljače još od 2009. godine. U državama EU broj 112 koristi se od 1991. godine, dok je u Republici Hrvatskoj uveden 11. veljače 2005. godine čime je u našoj zemlji uspostavljen jedinstveni sustav kojem je osnovna zadaća prijem svih hitnih poziva na broj 112.

Na razini Republike Hrvatske, u 2018. godini na broj 112 zaprimljeno je ukupno 1.487.042 poziva, od čega je 10.597 poziva zaprimljeno na stranim jezicima, što ukazuje na to da je Sustav 112 u Hrvatskoj ispunio svoju osnovnu namjenu te je prepoznat kao sustav na koji se građani i turisti mogu osloniti u svakoj hitnoj situaciji. Pozivi su se u 2018. godini odnosili na 425.599 događaja od kojih je 58,3% bilo medicinskih, 32% sigurnosnih, 6% složenih i 3,7% vatrogasnih.

Značajke i prednosti broja i Sustava 112, kako za građane i turiste, tako i za sve hitne službe su sljedeće:

  • Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
  • Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
  • Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci.
  • Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.
  • Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
  • Hitne službe u svome operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestrukim opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive ne prespaja.
Podijeli na društvenim mrežama: